Blog ubezpieczeniowy Multiagencji MSM.pl

Jak wybrać dobrą multiagencję ubezpieczeniową do współpracy?

Praca Multiagencja

Udana współpraca z  multiagencją to klucz do sukcesu w sprzedaży ubezpieczeń.  Na co jednak zwrócić uwagę przed podjęciem współpracy z multiagencją? Czy ważne jest wsparcie merytoryczne, innowacyjny system CRM dla Agentów ubezpieczeniowych, wysokie prowizje, szkolenia ubezpieczeniowe online, a może łatwy dostęp do uprawnień KNF? Sprawdź, co tak naprawdę jest istotne, aby nawiązać współpracę z dobrą multiagencją ubezpieczeniową.

Multiagencja współpraca – ważne jest wsparcie merytoryczne

Sprzedając ubezpieczenia, zazwyczaj można liczyć na pomoc menadżerów poszczególnych towarzystw ubezpieczeniowych. Choć jest to bardzo pomocne, to jednak takie wsparcie ma swoje ograniczenia. Menadżerowie poszczególnych towarzystw mają bowiem tylko wiedzę na temat produktów ubezpieczeniowych, które oferuje dane towarzystwo i będą zwracać uwagę tylko na ich zalety, chcąc zwiększyć sprzedaż ubezpieczeń w towarzystwie, które reprezentują.

Multiagent sprzedaje jednak polisy nie od jednego, lecz od nawet kilkunastu ubezpieczycieli. Dlatego też wsparcie działu produktowego multiagencji ubezpieczeniowej, które ma wiedzę na temat zasad funkcjonowania i  zakresu ofert wielu towarzystw jest bardzo ważne i może istotnie przyczynić się wzrostu sprzedaży polis.

Chcąc więc nawiązać współpracę z multiagencją, warto jest  zwrócić uwagę na to, jakie wsparcie merytoryczne oferuje. Dobra multiagencja będzie wstanie nie tylko doradzić Multiagentowi, ale także przygotować dla niego oferty ubezpieczeń, w towarzystwach, w których dany Multiagent nie ma jeszcze uprawnień KNF.

Podczas współpracy z multiagencją ubezpieczeniową Agent powinien także móc liczyć na pomoc w zakresie rozliczenia umów oraz prowizji.

Multiagencja współpraca – zwróć uwagę na wsparcie IT

Na współczesnym rynku ubezpieczeń ważna jest nie tylko wiedza, ale także i wykorzystanie innowacyjnych technologii. Współpraca z  multiagencją powinna się więc opierać na nowoczesnym systemie CRM, który ułatwi i zwiększy efektywność działań dotyczących pozyskania i obsługi Klientów, przygotowania ofert i wystawiania polis oraz obsługi posprzedażowej i rozliczania prowizji.

Przed tym więc jak nawiążesz współpracę z multiagencją, dowiedz się także czy w systemowy sposób rozwiązuje ona wymagania dotyczące RODO, a  także czy w sposób automatyczny przypomina Multiagentowi o terminie zbliżających się polis do wznowienia.

Współpraca z multiagencją ubezpieczeniową, a prowizje

Multiagent ma ciekawą, ale i ciężką pracę, której naturalnie jednym z głównych celów jest osiąganie wysokich dochodów. Multiagencja oferująca wysokie prowizje jest więc oczywiście dobrym wyborem. Warto tutaj pamiętać, że wysokość prowizji może się znacznie różnić w zależności od multiagencji. Często zdarza się również, że wysokie prowizje oferuje multiagencja ubezpieczeniowa, która jest mniej znana niż najbardziej rozpoznawalne marki na rynku multiagencji.

Z tego powodu przed nawiązaniem współpracy zawsze warto jest porównać ze sobą, jak wysokie prowizje oferują poszczególne multiagencje.

Multiagencja współpraca – sprawdź jak długo multiagencja utrzymuje się na rynku.

Udana współpraca z multiagencją może trwać wiele lat. Dobrze jest więc wybrać taką multiagencję, która działa na rynku przynajmniej kilka lat i jest gwarantem długiej i stabilnej współpracy. Dobra multiagencja powinna także współpracować, z co najmniej kilkunastoma towarzystwami ubezpieczeniowymi, tak aby być w stanie zaproponować konkurencyjną ofertę dla każdego Klienta.

Z drugiej strony dobra multiagencja powinna także stale się rozwijać i podążać za trendami. Dużo informacji na temat tego, czy dana multiagencja ubezpieczeniowa działa w sposób nowoczesny dać może to, jak atrakcyjna jest jej strona internetowa.

Multiagencja współpraca – jakie są możliwości rozwoju?

Dobra multiagencja ubezpieczeniowa powinna również oferować możliwości stałego rozwoju, co jest niezwykle ważne na obszernym i zmiennym rynku ubezpieczeniowym. Zanim więc nawiążesz współpracę z daną multiagencją, to sprawdź, czy umożliwia ona poszerzenie kompetencji np. poprzez szkolenia ubezpieczeniowe online oraz to, czy łatwo w niej wyrobić uprawnienia KNF.

Dołącz do nas jeszcze dziś!

Zostań Agentem

Mikołaj Pasecki

Specjalista ds mediów

Kim jesteśmy?

MSM to innowacyjna multiagencja sieciowa sprzedająca najlepsze ubezpieczenia. Ogromne doświadczenie, wielka wiedza, dbałość o zadowolenie Klientów oraz Multiagentów ubezpieczeniowych, a także intuicyjny CRM ubezpieczeniowy sprawia, że warto współpracować z naszą multiagencją.

Dołącz do nas na: Facebook Linkedin