Blog ubezpieczeniowy Multiagencji MSM.pl

Niezależnie we współpracy? To możliwe — stwórz własne Biuro Partnerskie MSM!

Sukces Współpraca Praca zdalna

Kim jest Msm.pl?

Msm.pl powstało już prawie 10 lat temu, w 2021 roku będziemy obchodzić nasze dziesięciolecie na rynku. Powstało po to, żeby pomagać Agentom, w jak najlepszy sposób obsługiwać Klientów. Nowe technologie, czyli system CRM, porównywarka, baza wiedzy, szkolenia on-line to od zawsze były te narzędzia, które dostarczaliśmy naszym Współpracownikom. W naszej ocenie sprawna obsługa klienta, dostęp do szerokiej gamy produktów, ale też ciągła pomoc to must have na dzisiejszym rynku sprzedaży ubezpieczeń. Można oczywiście sprzedawać dla jednego TU, tylko jego produkty, ale po co i czy ten model sprzedaży nie jest już na dziś bardzo nieefektywny.

Nowy model sprzedaży ubezpieczeń to rozmowa z klientem na temat jego potrzeb ubezpieczeniowych i potem dostarczenie mu takiego produktu, który tą jedną lub kilka potrzeb zaspokoi. Czy da się to zrobić mając dostęp do jednego TU – my wiemy, że nie.

Traktuj klient, tak jakbyś sam chciał być traktowany – co to znaczy – nie sprzedawaj produktu, który na dziś jest droższy lub nie ma pełnego zakresu, który klient potrzebuje. To można zrobić i takie przykłady widzimy tylko klient, jeżeli się zorientuje, że przepłaca lub nie ma opcji, których oczekiwał to i tak przestanie być Twoim klientem.

Dlaczego ma klient zapłacić o 400 zł więcej za OC ? Dlaczego nie ma nie mieć w zakresie ubezpieczenia domu, kosztów poszukiwania szkody do pełnej sumy ubezpieczenia ? I tak wiele zapytań można formułować.

Przykład spotkałam się kiedyś z taką polisą – agent sprzedawał głównie dla jednego TU, ubezpieczenie mieszkania cena przez 5 lat praktycznie się nie zmieniła. Po porównaniu polis z tych 5 lat okazało się, że taryfy się zmieniały, ale Agent wyrzucił z polisy dodatkowe opcje, które obniżyły cenę i tak wznawiał tę polisę przez 5 lat bez rozmowy z klientem. Klient płacił zawsze to samo, ale ubezpieczone miał o  wiele mniej.

Drugi przykład – ubezpieczenie tym razem domu – wartości sum standardowe dość, zakres też i cena, to było 2 lata temu – cena - 1500 zł za rok. Przeliczamy te zakresy w innych TU, to samo i nawet bez zniżek nie dochodzimy nawet do ceny 500 zł za rok – dlaczego ? Bo Agent tak był pewien, że klient tego nie sprawdzi, że dawał zwyżki na taryfach. Ktoś chciałby być tak potraktowany?

można inaczej – to ja drogi Kliencie mam wiedzę i mam narzędzia, żeby znaleźć dla Ciebie najlepszą ofertę na rynku na dziś. Te narzędzia i ta wiedza to jest to, co oferujemy naszym Współpracownikom.

Sprzedaż on-line to nasze DNA od 10 lat

Sprzedaż on-line bardzo przyspieszyła w dobie koronawirusa. Ale msm.pl od samego początku swojej działalności przekonuje do takiej sprzedaży Współpracowników i do takich zakupów klientów. Dlaczego rozpoczynając pracę w ubezpieczeniach, muszę otwierać biuro i inwestować w lokal, wyposażenie i czekać na klienta? Zdrowy biznes to nie najpierw koszty, a potem dopiero dochody. Można mieć tylko komputer, drukarkę i telefon i można rozpocząć sprzedaż – oczywiście trzeba też mieć wiedzę i wsparcie, żeby każdy kontakt z klientem mógł zakończyć się sprzedażą.

Czy klienci naprawdę tak chętnie przychodzą po polisy do biura – nie wolą dostać oferty na maila i uzgodnić warunki i całą resztę przez telefon, Skype lub inne komunikatory? Czy tym klientom tak bardzo zależy na tych spotkaniach, czy może jeszcze nie wiedzą, że mogą kupić polisę bez wychodzenia z domu i bez angażowania czasu w spotkanie? A jak już się dowiedzą, że można szybciej, łatwiej i jeszcze taniej – A można !!! Dajmy klientom to, czego oczekują, po co im zajmujemy czas?

Znowu historia klienta, który w  okresie pandemii dzwoni do nas i prosi, żeby jednak wszystkie ubezpieczenia zrobić w taki sposób, jak ten ostatni samochód  on-line przez msm.pl) bo on ma jeszcze inne polisy w biurze x w mieście y przy ul. z, ale nie chce tam jeździć, bo się boi. Czy takie zachowania będą tylko w okresie pandemii, czy utrwalą już w klientach taki sposób na zakup ubezpieczeń? W naszym odczuciu utrwalą i coraz więcej osób tak będzie kupować ubezpieczenia. I ty jako Agent możesz im to zapewnić i w taki sposób te wszystkie produkty dostarczać.


Jak docierać do tych klientów no oczywiście internet – media społecznościowe, strona może potem – tam toczy się to życie, które kiedyś było na głównych ulicach handlowych, potem w  centrach handlowych a teraz na ekranie Twojego komputera lub telefonu.


Jeżeli mam takie narzędzia to przecież mogę je oferować innym agentom lub osobom, które sprzedaż ubezpieczeń chcą włączyć do swojej działalności. Mam jako firma klientów np. w biurze księgowym, mając dostęp do systemu crm msm.pl, mogę bez problemu i bez ryzyka zaproponować tym klientom ubezpieczenie mienia, komunikację może osobowe. To nie jest trudne. Sprzedaję samochody – przecież ktoś je ubezpiecza. Mam biuro nieruchomości – przecież te mieszkania i domy też trzeba ubezpieczyć. Bardzo często ludzie, którzy już z sukcesami prowadzą swoją działalność, nie chcą jej rozszerzać, ale znowu okres pandemii pokazał, że nagle taką działalność można zamknąć z dnia na dzień. 

Jeżeli jej nie mogę przenieść do sieci, to może warto jednak dołożyć drugą, trzecią nogę, zdywersyfikować ryzyko. To naprawdę jest proste, jeżeli ma się do tego odpowiednie narzędzia. A te właśnie narzędzia my dostarczamy naszym Współpracownikom i Biurom Partnerskim.

Biuro Partnerskie Msm.pl – dlaczego warto działać z nami?

Ubezpieczenia to naprawdę olbrzymi rynek i dość odporny na różne dekoniunktury. W tym okresie gdzie praktycznie z dnia na dzień wszystkich nas zamknęli w domach, nasi agenci i my realizowaliśmy wyższą sprzedaż niż w tym samym okresie 2019 roku.


Ważna informacja dla osób, które nie znają branży – ponad 80% ubezpieczeń się wznawia rok do roku, czyli klient kupuje u nas wznowienie i praca przy tym oraz koszty są nieporównywalnie mniejsze niż przy zdobywaniu nowego klienta. Bazy klientów najlepszych Agentów to tysiące i więcej klientów. To baza, która generuje pewien stały dochód, chociaż nie można go nazwać pasywnym, bo jednak pracę trzeba jakąś wykonać, żeby tych klientów utrzymać. W tym też pomaga crm i automatyzacja procesów obsługi


Czego my jako msm.pl oczekujemy od Współpracowników czy Biur Partnerskich – najważniejsze i  kluczowe to chęci do rozwijania się razem z nami. Patrzymy do przodu i patrzymy, co możemy zrobić lepiej i więcej. Branża ubezpieczeniowa jest teraz w okresie sporych zmian, też pokoleniowych. Młodzi ludzie, którzy zaczynają się zajmować ubezpieczeniami, patrzą na swojego klienta, sprzedaż i obsługę już inaczej poprzez potęgę internetu i narzędzi informatycznych, które im ułatwiają wszystkie te procesy.


Często też ostatnio dostajemy takie dwa pytania: 

Czy internet nie zabierze tego klienta i czy ludzie faktycznie nie zaczną kupować tylko przez porównywarki albo direct. W naszej ocenie nie, jakaś część klientów tylko na OC samochodu pewnie tak, bo przy tej sprzedaży niepotrzebna jest żadna wiedza, ale cała reszta ubezpieczeń a jest to rynek wart wiele milionów złotych, nie przepłynie tak wprost. Dlaczego, bo przy ubezpieczeniach dobrowolnych już jest OWU i są zakresy, wyłączenia, klauzule. To są dość skomplikowane tematy dla osoby która nie zajmuje się tym na co dzień. Dla nas analiza owu np. ubezpieczenia mieszkaniowego nowego wprowadzanego na rynek to jakieś 30 minut. Wiemy co czytać i w jakich miejscach. Gdzie są te najważniejsze zapisy. Często na prowadzonych przez trenerów z  Towarzystw Ubezpieczeniowych padają takie słowa: najlepszy na rynku, najtańszy, jako jedyni mamy, tylko my i nasz produkt :) i w tym momencie my prosimy o przesłanie OWU :). To weryfikuje wszystko. Klient sam tego nie oceni, on oceni ten marketing cały dodany do produktu i cenę – dobry doradca, Agent jest od tego, żeby to wiedzieć, albo wiedzieć gdzie sprawdzić i się dowiedzieć. Taka dygresja, wczoraj w szatni klubu słyszałam taką rozmowę dwóch Pań, które mówiły o ubezpieczeniu samochodów swoich, że wyjeżdżają i że super zakres, OC, ac i assistance i jedna z nich mówi, że zapłaciła 1000 zł, potem, że w LINK4 :). Oczywiście, żadna z nich nie powiedziała, ile warte są te samochody :) nie mówią już o udziałach własnych itd., itp. Klient ma prawo tego nie wiedzieć.


Oczywiście zakresy ubezpieczeń firmowych, korporacyjnych, gwarancji, OC – dobry Agent zawsze będzie na rynku potrzebny, zawsze i nie mam co do tego żadnych wątpliwości.

Drugie pytanie to czy mogę, możemy podpisać umowę bezpośrednio z Towarzystwem. Oczywiście tak, tylko czy to zawsze jest lepiej. Jeżeli planuję realizować przypis na poziomie do 1 mln rocznie składki, to nie będzie to opłacalne jako multi. Krótka matematyka, 1 mln rocznie to około 80 tys. składki miesięcznie na 40 TU, które są na rynku, to miesięczny przypis dla jednego Towarzystwa jest śladowy. Żadne TU nie da wysokich prowizji ani wsparcia przy takim przypisie. Tak naprawdę granica takich sensownych prowizji i pomocy ze strony TU to jest przypis na poziomie 100 tys. złotych miesięcznie, dopiero przy takim przypisie jest się znaczącym partnerem dla TU, z którym się rozmawia albo zaczyna rozmawiać :). Musicie ocenić swój potencjał. Można oczywiście stać się agentem wyłącznym dla jednego TU, ale po co, żeby mieć ograniczoną ofertę dla klienta. W tej chwili jest na rynku kilkadziesiąt multi, z którymi można podpisać umowę. Trzeba wybrać, przeczytać umowę, sprawdzić jakie wsparcie i jakie narzędzia multi dostarcza i na co możemy liczyć, oczywiście prowizja, ale to przypis tworzy dochód, a nie zawsze 1 punkt procentowy w prowizji. Jeżeli multi na starcie mówi o kosztach, które musisz ponieść na założenie i  wyposażenie biura, to raczej nie warto, jeżeli mówi o narzędziach o sprzedaży przez internet o wsparciu, jeżeli chodzi o media, to jest to ten kierunek, który będzie się rozwijał i taka jest przyszłość.


Msm.pl proponuje Biurom Partnerskim dużo wsparcia, wysokie prowizje, narzędzia oraz niezależność. Nie mówimy, że musisz coś zrobić, mówimy chodź z  nami, pomożemy ci zbudować firmę i będziemy zawsze partnerami w biznesie. Osiągamy sukcesu w tej branży i wiemy, jak to trzeba zrobić. Zapraszamy wszystkich po szczegóły do kontaktu mailowego lub telefonicznego, wszystkie dane na stronie msm.pl


Jeżeli chcesz zbudować stabilną firmę, ze stałym dochodem w oparciu o sprzedaż ubezpieczeń w pełnym zakresie, również z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi – zapraszamy !!!

Anna Pająkowska

Prezes Zarządu MSM

Kim jesteśmy?

MSM to innowacyjna multiagencja sieciowa sprzedająca najlepsze ubezpieczenia. Ogromne doświadczenie, wielka wiedza, dbałość o zadowolenie Klientów oraz Multiagentów ubezpieczeniowych, a także intuicyjny CRM ubezpieczeniowy sprawia, że warto współpracować z naszą multiagencją.

Dołącz do nas na: Facebook Linkedin