Blog ubezpieczeniowy Multiagencji MSM.pl

Jak pozyskiwać Klientów biznesowych w branży ubezpieczeniowej?

Klient Praca współpraca

Sprzedaż ubezpieczeń Klientom biznesowym jest nieco trudniejsza niż Klientom indywidualnym. Z  drugiej jednak strony obsługa przedsiębiorstw zwykle odwdzięcza się możliwością sprzedawania bardziej złożonych produktów ubezpieczeniowych i osiągnięcia większych zarobków. Co więc Agent ubezpieczeniowy powinien wiedzieć na temat pozyskiwania Klientów biznesowych?

Dlaczego Agent ubezpieczeniowy powinien pozyskiwać Klientów biznesowych?

Klient indywidualny to każda osoba prywatna, która zwykle zawiera takie ubezpieczenia jak ubezpieczenie OC samochodu, czy też polisę na mieszkanie. Klient biznesowy to zaś firma zawierające np. ubezpieczenie flotowe na kilkadziesiąt pojazdów, czy też ubezpieczenie grupowe dla swoich pracowników.

W zdecydowanej większości przypadków Klient biznesowy w skali roku zawiera więc znacznie więcej ubezpieczeń w porównaniu do Klienta indywidualnego. W dodatku średnia składka na polisie zawieranej przez firmę jest na ogół wyższa niż ta na polisie wykupowanej przez osobę fizyczną.

Dla Agenta ubezpieczeniowego każdy Klient jest ważny. Duża ilość Klientów biznesowych pozwala jednak zachować stabilne i wysokie dochody. Dlatego też warto im poświęcać szczególnie dużo uwagi. Co prawda pozyskanie Klienta biznesowego zazwyczaj wymaga dużo czasu oraz wysiłku, który jednak może zwrócić się z dużą nawiązką. Jeśli bowiem uda się go pozyskać, to przez lata można utrzymywać relację biznesową, która będzie wysoce opłacalna dla obu stron.

W jaki sposób Agent ubezpieczeniowy może pozyskać Klienta biznesowego?

Klientów biznesowych jest mniej od tych indywidualnych, a w dodatku o ich pozyskanie zabiega wielu doświadczonych Agentów. Jeżeli więc chce się samemu pozyskać Klienta biznesowego, trzeba poświęcić w to sporo wysiłku.

Do spotkania z przedstawicielami firmy należy bardzo dobrze się przygotować, tak by móc zrozumieć, jakie są jego potrzeby ubezpieczeniowe.  W praktyce ważne jest także to, by szybko nawiązać kontakt z osobą decyzyjną w sprawie ubezpieczeń w danym przedsiębiorstwie.

Klientom biznesowym zawsze trzeba przedstawić odpowiednio dopasowaną i atrakcyjną ofertę, mając świadomość, że czują oni odpowiedzialność za sytuację w firmie i kierują się przesłankami racjonalnymi. Z drugiej strony warto pamiętać, że nawet za Klientem biznesowym stoją ludzie, a złapanie z nimi dobrego kontaktu i utrzymywanie właściwych relacji ma również spore znaczenie.

Jak przygotować dobrą ofertę dla Klienta biznesowego?

Klienci biznesowi wymagają kompleksowej obsługi i nabywają wiele różnych typów ubezpieczeń. Dlatego też ważne jest to, aby Agent ubezpieczeniowy miał odpowiednie zaplecze. Dobra agencja ubezpieczeniowa zapewni zaś pomoc w szybkim przygotowaniu konkurencyjnych ofert w zakresie praktycznie każdego ryzyka ubezpieczeniowego.

Współpraca z właściwą agencją, która zapewnia odpowiedni system CRM, jest ważna także z tego powodu, że pomaga w podwyższeniu standardu i automatyzacji obsługi Klienta, między innymi w zakresie szybkiego wystawiania polis.

 

Dołącz do nas jeszcze dziś!

Zostań Agentem

Mikołaj Pasecki

Specjalista ds mediów

Kim jesteśmy?

MSM to innowacyjna multiagencja sieciowa sprzedająca najlepsze ubezpieczenia. Ogromne doświadczenie, wielka wiedza, dbałość o zadowolenie Klientów oraz Multiagentów ubezpieczeniowych, a także intuicyjny CRM ubezpieczeniowy sprawia, że warto współpracować z naszą multiagencją.

Dołącz do nas na: Facebook Linkedin